ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: رئیس و تنی چند از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، به همراه مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی و نیرو، از ابرکوه بازدید نمودند.

این هیئت در بدو ورود، از منطقه شرق ابرکوه بازدید نمودند و در محل یکی از چاه های خشک شده این منطقه، به در در دل های مردم گوش فرا دادند.

مردم منطقه با بیان بحران خشکسالی در منطقه شرق ابرکوه که زندگی مردم را با بحران روبرو ساخته است، انتقال سریع آب به این منطقه را خواستار شدند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیز اظهار داشت: پیگیری ها تاکنون برای انتقال آب به این منطقه به نتیجه نرسیده است و این در حالی است که این درخواست مردم، خواسته ای قانونی است.

عبدالرسول زارع افزود: می بایسست هر چه سریعتر این مشکل را حل نمود تا شاهد مهاجرت بیش از پیش روستائیان ،که شغل اصلی آنها کشاورزی است نباشیم.

عباس رجائی،رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیزبا تعیین یک مهلت یک ماهه برای مسئولان، از آنان خواست که قانونی بودن یا قانونی نبودن این خواسته را بررسی و اعلام نمایند و چنانچه این کار،کاری غیر قانونی نیست، در اجرای سریع خواسته مردم اقدام شود.

هیئت ذکر شده همچنین، در محل سرو 4 هزار ساله ابرکوه نیز حضور یافتند و با توضیحات مسئولان و مردم در مورد مشکلات سرو جهانی ابرکوه، در زمینه رفع مشکلات آن قول پیگیری دادند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین در گفتگو با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه ،با مشکلات این بخش از جمله کمبود اعتبارات شدید در بخش بیابان زدائی آشنا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه اظهار داشت: عدم اعتبارات کافی در بخش بیابان زدائی در چند سال گذشته، شهرستان را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است و این در حالی است که منابع طبیعی بستر توسعه پایدار هستند.

محمد مهدی صادقی افزود: لازم است که با اختصاص بودجه مناسب، به روند بیابان زدائی در این شهرستان سرعت داد.

رجائی نیز اظهار داشت: بودجه درخواستی منابع طبیعی شهرستان، در قبال کاری که نیاز به انجام آن است، بودجه ای نا چیز است و همگان می بایست توجه خود را به منابع طبیعی که غیر قابل احیاء می باشد بیشتر نمایند.

جمعی از مردم نیز در گفتگو با رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی، در مورد مشکلات آب در بخش صنعت، که کشاورزی را در برخی اوقات با مشکل جدی مواجه ساخته است به بحث و گفتگو پرداختند.

شایان ذکر است که عمده برنامه ریزی این کار، بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه بود که در این جا، جا دارد از تلاش جهاد گران، در فراهم آوردن زمینه برگزاری یک برنامه کم نقص، قدر دانی نمود.


سرویس عکس یزدفردا :
عکس رحیم میر عظیم خبرنگاریزدفردا
























































  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا